Week 4 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van stephanwarnaar - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van stephanwarnaar - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Stephan

09 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hello people back at home front.

An update on how things are going up here at Karongwe Game Reserve. Yeah it is pretty much clouded since Monday evening due to a huge thunderstorm here, several trees have been hit on the reserve (yes I’ve got some pictures on that on what the damage is). It has been an amazing week so far seen a lot again and learned a lot on how several systems with data entry and data processing works. It’s fun but takes a while to understand though. But yet these are the things that I wanted to learn about so yeah it’s nice. I have seen several animals like the Bateleur, Dark Chanting Goshawk, Fish Eagle and the Steppe Buzzard. Also seen the Lions, Cheetahs and on the 6-2-2013 my second leopard sighting, just a few minutes after starting the research drive around 05.08 hours. Later on we’ve seen Jabu and Djuma which I will tell you about when I get back home. But yeah I finally had some time to sort out some of my pictures so finally after a few weeks of waiting the pictures from week 2&3 will be uploaded, plus probably the pictures of week for as well.

I want to ask you all just a question, hahaha wonder if you can find out which animal. I have picture of a track and I want you to guess what sort of animal it is and the kind of track, just to keep you a little entertained.

Got a potjie which is a traditional South African meal made in a big pot, it was delicious to have and definitely should be tasted when visiting hahaha. I have seen some awesome tracks of some beautiful animals like lion, jackal, leopard, cheetah, impala, wildebeest, zebra and many others but like above. I have something for you to guess what animal the track is from above (good luck) :)

But for now yeah I will stop writing and keep you updated in about a week from now.

• 09 Februari 2013 - 16:51

Pama:

Hey ons safarikit oh nee kid ,

we hebben weer genoten van je foto's en we krijgen steeds meer zin om er ook naar toe te gaan ! We hebben de vogels opgezocht en zo ook weer wat geleerd. Eindelijk Jesper zijn buizerd gevonden, die was ver weg van Lambertschaag ! Onze speurneuzen staan op spoorzoeken gericht. De oplossing is nabij. Een dexterkonijntje uit het Overhoekse bos en 'n keutels, je kon er niet om heen ! Ga zo door, alle ogen zijn gericht niet op het spoorzoeken, maar wel op jou.

xxx van ons en tot volgende week

• 09 Februari 2013 - 20:19

Jesper En Vince:

Mooie foto's ome Stephan, alleen de vlinders vindt papa niet leuk. Hij vindt vlinders niet leuk en eng, raar toch! Hopelijk zaten jullie binnen toen de onweersbui over kwam... Hier in Medemblik hebben we sneeuw en gelukkig geen regen meer.

Groetjes je neefjes uit Medemblik

• 12 Februari 2013 - 20:52

Irene:

Hallo Stephan wat een geweldig mooie foto's! Leuk om weer een stukje mee te beleven! Groetjes Irene