Week 6 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van stephanwarnaar - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van stephanwarnaar - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Stephan

24 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Arrr.. This week it was base, next week I’ll be up in the mountains conducting research there and enjoying the views again. But this week was really good, had some amazing sightings of lions and cheetahs. I have a recording of the lions vocalizing towards the lionesses which have been brought in. I had some an amazing sighting of a cheetah starting a hunt but unfortunately it ceased the hunt, but to see the take off of such a hunter is amazing beyond recogning. Thursday I had an amazing lion sighting on a kill and how they rip the kill to pieces makes you aware of the power that such an animals posseses. Got some pretty awesome pictures of Sub-Zero which is the young male and videos on the lions you’ll get to see them when I get back home ;). Saw some awesome birds like the little bee-eater, the bateleur again juvenile goshawk and the Dark Chanting Goshawk had a snake kill. A steppe buzzard and lots more to tell. And to make it even better, this week we had a major thunderstorm again with lots of rain, I was soaking wet after the afternoon drive even with my waterproofs on, the rain is totally different from back home it is way more heavy. But that just made the temperature decline to 25 degrees during the day so still quite warm for you but quite cold for here hahaha.

I’ll keep you guys updated from my week in the mountains so. I’ll write next week on my findings there.

Cheers

• 24 Februari 2013 - 15:14

Pama:

Hey thunderstorm boy van ons, blij te horen dat alles goed gaat en dat je weer de natuur op zijn best hebt meegemaakt. Nog steeds ervaringen waar je later nog weleens aan terug zult denken.

We zijn toch wel erg benieuwd naar de oplossing van het spoor waar je een paar weken terug een raadsel van hebt gemaakt. Kun je ook iets vertellen over de samenstelling van je groep, welke nationaliteiten daar aanwezig zijn ?

In de Spits lezen we net over een avontuur "tongzoenen met Wolven" in het noorden van Noorwegen boven de poolcirkel. Is dat je volgende stage ? Het wild loopt uiteen van wolven, beren, lynxen, poolvossen etc. Alleen : daar is het ietsies kouder als waar je nu zit. Maar wel hetzelfde avontuur !!!

Het sneeuwt hier nu en door de koude Oostenwind voelt het als -5. Ondanks dat wordt het (nog) niet wit in de wereld. Maar goed : het is dus nog wel steeds winter !!